Könyvelőiroda vezetése régen és most
Amikor 2021-ben megírtam a könyvemet arról, hogy „Hogyan indítsd el a saját könyvelőirodai vállalkozásodat”, még egyáltalán nem gondolkodtam digitalizációban.
Mappákról, dossziékról, lefűzött számlákról írtam, hiszen a könyvelési anyagot ellenőrzéskor ebben a formában kérte be az adóhivatal.
Azóta túléltünk egy Covidot, ami óriási mértékben átalakította a mindennapi életünket. Ellenőrzéskor például ma már az adóhivatal közelébe sem megyünk, mindent elektronikusan kérnek és küldünk, ami nyilván a munkafolyamataink újragondolását igényli.
A mi irodánkban továbbra is létezik az a generáció, aminek tagjai mindebből semmit nem vettek észre, továbbra is szatyrokban hozzák a számláikat. De tény, hogy nagyon kevesen vannak, illetve a nagy többség a jó kapcsolat ellenére is boldogan kerüli el az irodánkat, és küldi inkább e-mailben továbbra is a számláit, annyira megszerette ezt a módszert a kötelező karantén alatt.
Amit lehet, automatizáltunk.
Használjuk az OSA-t, lekérjük a számlákat, beolvastatjuk a bankot, szorgalmasan ellenőrizzük az áfa listákat, ellenőrzés nélkül semmi nem megy ki az irodából, igyekszünk a lehető legpontosabban dolgozni.
Gyűlnek a dossziék, a papírárak megdöbbentő növekedése ellenére is.
Változtak az igényeink is. Tetszik a home office, szabadabban élhetünk… Elkezdtünk hát gondolkodni azon, hogy min kellene még változtatnunk annak érdekében, hogy pontosabbak, hatékonyabbak és persze boldogabbak lehessünk.
Papírmentes könyvelőiroda?
Ekkor ajánlotta fel Ági (Váróci Ágnes SukorADÓ https://sukorado-konyveles.hu/webinarium/), hogy bemutatja az ő papírmentes irodájának teljes munkafolyamatát, amivel azonnal lelkesen éltem is.
A könyvelőirodánk vezetése mellett 2015-ben kezdtem kezdő- és tapasztalatlan könyvelőket mentorálni, amikor is még egyedül készítettem el az összes weboldalunkat, levelezőlistánkat, webshopunkat, feliratkozó űrlapokkal együtt.
Szeretem az informatikai dolgokat – ha van rájuk időm.
Mára viszont már maga a könyvelés, az ügyfeleink teljeskörű kiszolgálása, és az iroda vezetése is sokkal időigényesebbé vált, ráadásul a coachingra, a mediációra és magára a(z egyébként már gyakorló könyvelőkre is kiterjesztett) mentorálásra is hatalmas az igény, ezért hihetetlenül hálás vagyok Áginak azért, hogy felkínálta számomra annak a lehetőségét, hogy kiscsoportos webinárján röpke két óra(!) alatt megismerhessek egy olyan teljesen automatizált folyamatot szoftverekkel és azok gyakorlati működésével együtt, ami nem csak az egész irodám hatékonyságát növeli, és rengeteg időt spórol számunkra, de az Ági könyvelőirodai tapasztalatainak köszönhetően a legtöbb esetleges hibalehetőséget is kiküszöbölve a pontosságunkat is maximalizálja.
Úgy vélem – és a klienseimet is igyekszem ebbe az irányba terelni -, hogy nekünk, könyvelőknek a folyamatosan szoros határidők, valamint a pontosságra való saját törekvésünk, és ügyfeleink igénye miatt elkerülhetetlen, hogy amennyire csak lehet, a folyamatainkat automatizáljuk, illetve a lehetőségeink területi kiterjesztése, ezáltal az ügyfeleink számának növelése, a költségeink csökkentése, és nem mellesleg a munkatársaink jóllétének rugalmas munkaidővel történő növelése érdekében papír- és akár irodamentessé, teljesen online működtethetővé tegyük a könyvelői vállalkozásunkat.
Mindezt két óra ráfordítással ti is megtanulhatjátok Ági segítségével, aki szuper érthetően, látványosan (képernyőmegosztással mutatva a szoftverek gyakorlati működését) magyaráz, és akinek ráadásul különféle csomagjai vannak, amik keretében akár személyes mentorálást is vállal a szoftverek bevezetése alatt.
Azt gondolom, hogy egyre többen vagyunk, akik igyekszünk haladni a korral, és egyre több olyan eszköz van, ami ebben segíthet bennünket, cserébe egyre kevesebb időnk van ezek tesztelésére, kutatására.
Szerencsére van már nekünk Ági, aki minderre rászánta a saját idejét, hogy ezt a tudását nekünk átadhassa.
Keressétek őt bátran itt: